جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ مهر ۲۴, شنبه

چرا ستارۀ قطبی ؟


برای دوستان آشنا وناآشنایم که می خواهند بدانند چرا ستارۀ قطبی ؟

مدتی پیش گویا که زندگی ام و تمام مسیر های زندگی ام در تاریکی فرو رفته باشد، به راه خود روان بودم اما نمی دانستم کجا؟ مسیر زندگی ام گم نبود، اما مسیر مشخصی هم وجود نداشت.
 به بن بست که رسیدم، تازه فهمیدم چقدر زندگی را باخته ام. تا آن زمان حتی نمی دانستم به کجا میروم؟   همیشه عادت ما آدم هاست وقتی به بن بست برسیم سراغ راه چاره می رویم؛ من اما انگار حتی چاره اندیشی هم علاج بن بست زندگی ام نمی شد.
جرقه ای ذهنم را برای لحظه ای روشن کرد. مثل کسی که در بهت فرورفته باشد و با تکان شدیدی به خود آمده باشد فهمیدم که در خم زندگی مانده ام، اما هنوززندگی را نباخته بودم.
حتما نباید مصیبت و بلا از درو دیوار و زمین و زمان برای آدم ببارد. بی مصیبتی خودش مصیبت گرانی است.
....
اسم این وبلاگ را گذاشتم ستارۀ قطبی تا همیشه یادم بماند که در هر کجا برای هر چیزی نشانه ای بجویم. یادم باشد، نشانه ای که می جویم محسوس ترین باشد.
 یادم باشد، که در هر کجا شاخصی وجود دارد، حتی در تاریکترین لحظه ها می توان این شاخص را داشت و از گمگشته گی رهایی یافت.



حالا دیگر از گمگشته گی های زندگی ام هراس ندارم. ستارۀ قطبی من می تواند هر کجا راهنمای مسیر زندگی  ام باشد. 

۱۳ نظر:

  1. باسلام و خسته نباشی خدمت ستاره قطبی عزیز، بازم مثل همیشه مطالبت جالب و خواندنی بودن، موفق باشی

    پاسخحذف
  2. جالب بود و کار خوبی کردی ولی من نفهمیدم که بمبست چیه دیگه هههه والله تا جایی که من سواد دارم قدیما میگفتن بن بست !!!
    خوش بگذره
    ح

    پاسخحذف
  3. سلام
    یک بار نظر دادم ولی ثبت نشد
    تشکر .. با وجود اینکه خیلی مبهم گفتین ولی فکر می کنم که خوب ِ خوب متوجه شدم
    به نظر من هر کس در هر نقطه از زندگی خود یک مرحله یا یک حادثه یا یک شخص را دارد که سرنوشت یا طرز فکر یا مسیر زندگی اش را کرده است. یکی یاد مثل پینوکیو یک فرشته مهربون درسته میکنه یکی میاد " سنگ صبور" میسازه و خلاصه به نظر من هر کس در انتها الیه ذهن خود دنیای مطلوب یا مدینه فاضله خودش را دارد که شاید همان " بهشت کوچک من" باشد
    من این فضا را به هرچه ترجیه می دهم (گفتن این حرف آسان نبود)

    پاسخحذف
  4. بهتر بود اسم وبلاگت ستاره ناشناس میگذاشتی اخه اینجا همه ناشناس تشریف دارند!
    در مورد بمبست هم فکر کم حرف طاهره تا حدودی راست باشد چون بمبست اون مرحله ای میتواند باشد که آدم حاظر بشه به خودش بم ببنده دی: یعنی همو انتحاری خود مون دی:
    و اگر همچین کلمه ی هم تا هنوز نبوده به وزارت اطلاعات کلتور و فرهنگ پیشنهاد بشه به جای انتحاری کلمه بمبست را وارد دایرت المعارف افغانی کند دی:

    پاسخحذف
  5. "من این فضا را به هرچه ترجیه می دهم" گفتن این حرف

    پاسخحذف
  6. salam neveshte haton aliye harchand vaght nakardam khob bekhonam vali dar ye forsat monaseb ham link mikonam ham khob matalebeto mikhonam movafagh bashi

    پاسخحذف
  7. سلام دوست وهم وطن گرامی من با اجازه شما وب زیبای
    شما را لینک کردم
    و آرزوی موفقیت برای شما میکنم
    شاد باشید

    پاسخحذف
  8. سلام دوست عزیز
    چه خبر؟
    خوب که هستی انشالله!
    موفق باشی

    پاسخحذف
  9. سلام به طاهره جان نازنين. اولين بار است كه از طريق فسبوك از وبلاگت بازديد مي نمايم. اگر بگويم برايم باورنكردني بود؛ اغراق نكرده ام. در زمانۀ ما و در جامعه ما كه تفكر تعطيل است و ما باقلم و انديشه بيگانه ايم، بازهم مي بينيم عزيزاني در گوشه گوشه اين ديار غمبار جرأت قلم به دست گرفتن رادارند و ضرورت زمان خودشان را درك كرده اند كه بايد انسان بود و آدم. بايد زمان خودش را شناخت و بايد شرايط را رقم زد و الا شرايط مارا رقم خواهد زد و ... سپاسگذارم از اينكه آدماي چون شما وجود دارد يعني اميد بخش است و مي توان اميد داشت كه شما بتوانيد ره به جايي بگشائيد و جامعۀ به بن بست رسيده مارا راهنما شويد. با ارزوي بهروزيali_kawa_2009@yahoo.com

    پاسخحذف
  10. جالب بود
    وبلاگ خوبی دارید
    به من هم سر بزنید
    موفق باشید.

    پاسخحذف
  11. امام علی (ع) میگوید ( عامل درد انسان در خودش است اما به آن بصیرت ندارد و دوای آن نیز در نزد خودش است و به آن آگاهی ندارد ) خوب قصه میکنید اما ...

    پاسخحذف