جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ مهر ۲۱, چهارشنبه

یک سالگی ستارۀ قطبی من


چطوری میشه وبلاگ ساخت؟
نگاهی عاقل اندر سفیه ای بهم انداخت و گفت، باید یک سرویس وبلاگ دهی انتخاب کنی.
-         سرویس؟
در جواب سئوالم چند تا اسم نا آشنا شنیدم.
-         بلاگفا، ورد پرس، بلاگر...
فکر کردم اگر باز سوالی بپرسم حتما جوابی میشنوم که نشنوم بهتر است.
برای بار دوم این سئوال را طوری دیگری مطرح کردم.  از کسی که مانند نفر اول سالها بود وبلاگ نویسی می کرد.  
 وبلاگت را چطوری ساختی؟
اینبار نفر دوم حتی زحمت همان نگاه عاقل اندر سفیه را هم به خودش نداد. فقط گفت:
-         می خوای وبلاگ بسازی؟
تا خواستم بگم بله، که دیدم بحث دیگری پیش آمد و قضیه تمام شد.
مدتی گذشت و خودم هم دیگر یادم رفت که دنبال وبلاگ نویسی را بگیرم. شایدم گرفتاری هام زیاد شد، شاید دلیل دیگری داشت اما بالاخره وبلاگم را ساختم و فهمیدم که آنقدر ها هم که فکر می کردم وبلاگ ساختن سخت نبوده.
اوایل با هیچ سرویس وبلاگ دهی آشنا نبودم ودر اولین قدم وبلاگ ساختن دکمه جستجوی گوگل قرعه را به نام بلاگفا انداخت و من صاحب وبلاگ " ستارۀ قطبی من" در بلاگفا شدم. اما بعد از مدتی متوجه شدم که سرویس بلاگفا چندان تضمین شده نیست و محدودیتی که در آن سرویس داشتم باعث شد که به بلاگر کوچ کشی کنم.
راستش بعضی وقت ها فکر می کردم که شاید نتوانم اصلا وبلاگ نویس شوم. دلم نمی خواست وبلاگی داشته باشم  که مطالبش کپی شده از مطالب دیگران باشد. فکر می کردم که شاید نتوانم خودم چیزی بنویسم که به درد داخل وبلاگ گذاشتن بخورد. اما حالا بعد از گذشت یک سال می بینم که وبلاگی دارم که هیچکدام از مطالبش کپی نیست.
 سعی نکردم به وبلاگم جنبه شخصی بدم که روی سخنم فقط یک نفر باشد یا افراد خاصی. خواستم هر کسی که وارد وبلاگم می شود مخاطبم باشد.
یک سالگی وبلاگم است وبهانۀ خوبی بود که سرگذشت وبلاگم را بنویسم، و بهانۀ بهتری که از همه دوستان خوبم که در این مدت همراه همیشگی ام بودن  تشکر کنم.


۶ نظر:

  1. جالب بود
    هیچ انسانی کامل نیست و دیگه اینکه پرسیدن عیب نیست ، ندانستن عیب است

    موفق باشید

    پاسخحذف
  2. سلام دوست خوبم معصومه استم
    تو فیس بوک وقت نشد تبریک بگم . الی اینجی موگوم خو تبریک باشه و الی دیگه خودت یک وبلاگ نویس شدی آلی وقتی کسی دیگه مثل مه اگر امد گفت مخام وبلاگ جور کنوم تو یک موقع نگاه عاقل اندر سفیه نندازی . !!!
    شوخی کردوم دوست
    باز هم تبریک امیدوارم که بتونی بهترین وبلاگ را داشته باشی و جدید قابل تقدیر باشد و تکراری نه
    و باز تبریک
    همیشه خوش خندان موفق و پیروز باشی

    پاسخحذف
  3. یک سال گذشت ولی من خیلی چیزها را نفهمیدم.چرا ستاره قطبی؟
    یک سالگی وبلاگت را تبریک می گم
    کاش از سرتیفکیت وبلاگ نویسی خود هم می گفتید.
    شادمان باشید

    پاسخحذف
  4. تبریک باشه
    اما گفته دوست ما چرا ستاره قطبی؟

    پاسخحذف
  5. salam tashkor as weblig shoma
    kobe bod vali agar batoned kami beshtar sarash kir koned

    پاسخحذف