جستجوی این وبلاگ

۱۳۸۹ شهریور ۳۰, سه‌شنبه

من رای ندادم



-         تو چرا به کسی رای ندادی؟
در حالیکه نگاهم به انگشت رنگ کرده اش است، شانه هایم را بالا می اندازم، اما می پرسم
-         تو خودت چرابه فلانی رای دادی؟
می خندد می گوید چون دوستم بود، بیچاره هیچ کس نداره که بهش رای بده، مه گفتم که رای بدم. 
به تبعیت از خنده او همه جمع می خندند.
یکی دیگر می گوید مه مادرم صبح ساعت 5 رفته بود صف گرفته بود، بعد زن همسایه از دنبال مه فرستاده بود که کارت رای ها را ببرم و رای بدم. گفتم بیچاره زحمت کشیده  و صبح د او زودی رفته صف گرفته، چرا نرم رای ندم؟ 
خودش قاه قاه می خندند، بقیه هم می خندند.
-         مه که رفتم صف رای دهی ایقدر شلوغ بود، همه می گفتند که دیگه برگه رای دهی نمانده. می خواستم که پس خانه بیایم، که دیدم یکی از کاندیدها موتر کرایه کرده مه هم رفتم سوار شدم و چون همو کاندید زحمت کشیده بود و موتر گرفته بود د همو کاندید رای دادم.
اینبار همه سکوت می کنند و انگار مشتاق هستند باز هم بشنوند. 
-          د صف رای دهی یک زنی ره دیدم که از صبح تا 3 بجه ایستاد بود نوبتش نرسیده بود، آخر د یک موتر خوده بالا کد و بالاخره رای داد. میگفت، که ای دفعه دوم است که د موتر بالا می شوم ، دفعه اول ما را در حوزه رای دهی قریه کناری مان راه ندادند. خدا کند که ایندفعه بتانم رای بدهم و زیر لب دعا می خواند و از خدا میخاست که کمک اش کنه که رای بدهد.
-         یکی به شوخی گفت: آفرین به این پشت کار!
 باز هم همه می خندند، اما یکی ازین میان با لحن جدی می گوید:
-         همیشه برگه های ما هزاره ها کم میایه، بیشتر مردم رای داده نمی تانن، یا باید با موتر جای دیگر بروند یا رای ندهند.
دیگر کسی نمی خندند. 
 اما باز هم کسی می پرسد
   - راستی تو نگفتی که چرا رای ندادی؟ 

۸ نظر:

  1. جالب بود، یعنی خیلی جالب بود، کوتاه بود ولی معنای بی انتهایی داشت، با یک سوال شروع شد و با همان سوال تمام شد.

    ولی واقعا

    تو چرا رای ندادی ؟؟

    پاسخحذف
  2. با سلام
    خوب ، مختصر ، کوتاه و مفید بود!
    محمد تقی دانش
    www.qanonmandi.blogfa.com

    پاسخحذف
  3. سلام
    جالب بود. من هم سوالی در فیس بوک گذاشته بودم که به چه رای دادید؟ به پول؟ به ذغال ؟ به یک کاسه برنج؟ کسی هست که به شایسته سالاری رای داده باشد؟
    جالب این است که همه اعتراض کرده بودند که " شایسته کجا بود"؟ ولی همه رای داده بودند
    اگر شایسته نبود و اگر همه رای داده بودند پس به که یا به چه رای داده بودند؟
    به عنوان هزاره بودن هزاران مشکلات مارا نشانه می گیرد ولی بازهم در میان خود هزاران فتنه و دسیسه دارند. یکی میاد مهر کلانها و آیت الله ها را جعل می کند یکی خود را لیسانس چطور و چکارک معرفی می کند و یکی دیگه رشته علوم انسانی(یک رشته در سطح درسی صنوف زیر دوازده در ایران) را به رشته علوم بشری ترجمه کرده و زده روی عکسش تا مردم را گمراه کند.
    تعدد کانددا و تعدد شعارهای جالب و دلنشین دل آدم را از هرچه کاندید است بهم می زند.
    یکی زمینهای خالی را خط کشی می کند که اینجا استادیوم شهید مزاری جور می شه .. اینجا بیمارستان ششصد بستر جور می شه .. ولی
    ولی
    ولی
    بیشتر از همه افسوس من این است که مردم ما زود این دسیسه ها و این بازیهای فکری که با شعورشان بازی کرده است را فراموش می کنند
    بلاخره می روند به ویزای کشور همسایه رای می دهند!

    پاسخحذف
  4. ایکاش من هم میتوانستم خودم را کاندید کنم ولی در شعار هایم مینوشتم که من خون شما مردم را به شیشه میکنم وخاک وناموستان را میفروشم، من بخاطر پرکردن جیبهای کم پولم چندرغازی را صرف کمپاین میکنم وشمارا میهمان میکنم، میگفتم فقط شما به مه رای بدهید روزگار شمارا سیاه میکنم، وزیرهای صالح را رای اعتماد نمیدهم وبه وزیرهای رای اعتماد میدهم که خوب پول بدهد. هروقت که مشکلی از شما مردم به من بخاطر دادخواهی برسد توجه نمیکنم
    مطمئن بودم که خوب رای میگرفتم... چون مردم همه شعار هارا معکوس تعبیر کردند وحتی بعضی از کاندیداهای بیچاره که هیچ پولی خرج نکرده بودند بغیر از نماینده هایشان در حوزه های رای دهی هیچ رای دیگری نداشتند چون شعارهای خدمت به خلق میدادند.
    باور ندارید؟ یک بار امتحان کنید ودر دور اینده با شعار معکوس جلوگری کنید ببینید چقدر انسان دور وبر شما جمع خواهد شد.

    پاسخحذف
  5. ایطورهای که شما فکر می کنید مردم جاهل نیستند
    شما از جایگاه اشتباه خود فکر می کنید که همه اشتباه فکر می کنند و در ضمن نمیشود همه چیزا امتحان کرد. به نظر من کمترین استعداد انسان داشتن شعور فطری است و شما با سخنانتان دارید آنرا نفی می کنید
    ناشناس نمان

    پاسخحذف
  6. سلام
    راستی چرا رای ندادی ؟
    وولی به نظر من اگه کمی در مورد اینکه افراد لایقتر به بارلمان راه پیدا کنن احساس مسئولیت به خرج میدادین هم شما و هم دوستانتان حتما همتون به یک یا دو کاندید برتر رای میداید از بین ششصد و خورده ای نفر بلاخره چهار پنج تا ادم درست حسابی حتما پیدا می شد و واقعا هم بود.
    درسته که میگن یک رای هم سرنوشت سازه خیره دفعه بعدی حتما رای بده
    :)
    راستی چرا رای ندادی ؟
    ؟؟؟

    پاسخحذف
  7. تو اون بازار سیاهی که همه رای های همدیگرو می خرن اصلانم یک رای سرنوشت ساز نیست
    فقط تو اون شلوغ پلوغک یه کم بهت خوش می گذشت بعدش می امدی خانه همین:دی

    پاسخحذف